Нещодавно, а саме – в цей понеділок, 20го лютого 2012р, пошукова система Yandex запустила програму пошуку по соціальному Інтернету (ПСІ). Ця програма дає можливість шукати людей серед різноманітних соц.мереж і популярних блог-хостингів. Поки що ПСІ працює в бета-версії.
З цього часу акаунти користувачів соц.мереж та популярних блог-хостингів знаходяться в пошуковій видачі Яндекса. Для того щоб знайти учасника «В Контакте», Facebook, Живого журналу, Twitter і т.д., досить ввести його ім’я в пошуковому рядку Yandex. Якщо за запитом знайдеться відразу декілька профілів, один з них буде показаний прямо на сторінці результатів пошуку, а решта – на окремій сторінці. Після переходу на цю сторінку користувач зможе уточнити свій запит, вказавши вік людини, його місто або місце роботи.
З цього понеділка соціальний пошук Яндекса функціонує в режимі бета-тестування. У його видачі знаходяться не менше ніж 250 млн. акаунтів з 10 найбільш популярних соціальних ресурсів Ру-нета. Сторінки одного і того ж користувача з різних соц.мереж в результатах пошуку Яндекса будуть об’єднуватися.
При ранжируванні акаунтів пошукова система буде спиратися на критерій заповнювання сторінок. Чим більше інформації про власника, тим вище позиція. Те ж саме стосується і вибору пріоритетного акаунта серед соц.мереж.
Проте будь-який учасник соціальних сервісів зможе закрити свій профіль від індексації Яндексом. Зробити це можна в налаштуваннях соц.мережі. Інформацію, що знаходиться у відкритому доступі, пошукова система неодмінно проіндексує.
Нова функція Яндекса може здобути популярність у користувачів. Щодня до пошукової системі Yandex адресується більше 2 млн. запитів про людей. До того ж популярність соціальних мереж зростає рік від року, і пошукові системи не можуть це ігнорувати. Запуск програми пошуку по соціальному інтернету – закономірний і розумний крок з боку Яндекса. Можливо, компанії та бренди теж зможуть розраховувати на відповідні підрозділи пошуку (по організаціях / по маркам) в майбутньому. Незважаючи на те, що в недавньому минулому Яндекс і так заохотив їх соціальними кнопками в сниппетах.