Перший місяць нового року підніс приємний сюрприз користувачам. У січні кількість шкідливих вкладень у поштових повідомленнях в Рунеті знизилося на 11%. В результаті за цим показником пальму першості здобула США (-2%).
Такий розвиток подій не в останню чергу був зв’язаний з тривалими новорічними канікулами. У період свят спамери відчували дефіцит замовлень на свої послуги, і багато з них робили розсилки в рамках партнерських програм, рекламуючи фармацевтичні препарати, а також поширюючи шкідливий код. Проте з відновленням в Україну ділової активності зловмисники спробували надолужити згаяне, і перейшли на замовлення від компаній малого та середнього бізнесу, в результаті чого частка шкідливого спаму значно знизилася.
У рейтингу країн-розповсюджувачів спаму, як і раніше, правлять бал Індія та Індонезія, котрі поділили між собою перше і друге місце відповідно. У трійці лідерів в січні компанією їм склала Південна Корея, яка піднялася з 5-й позиції. На перший погляд непогано йдуть справи і в України, яка порадувала зниженням своєї позиції в рейтингу, опустившись з 11ї на 12й рядок. Однак її внесок у поширення поштового сміття за минулий місяць навіть трохи збільшився (+0,05%).
Шахраї, що використовують електронні розсилки, як і раніше представляють серйозну небезпеку для користувачів. За даними, отриманим за допомогою хмарної системи моніторингу загроз Kaspersky Security Network, 65% переходів по фішингових посиланнях відбувається з поштових клієнтів. Набагато менше, 26% переходів відбувається безпосередньо з інтернет-браузерів, включаючи переходи із соціальних мереж, та з веб-інтерфейсу електронної пошти.
Типовий «нігерійський» спам в січні був представлений повідомленнями про нібито виграші в лотереї, присвяченій майбутнім цього літа Олімпійським іграм у Лондоні.
Стосовно всієї цієї ситуації Марія Намєстникова, старший спам-аналітик «Лабораторії Касперського», виказала свою думку:
Услід за новорічними святами для спамерів настали сірі будні. У другій половині січня спам-потік став таким, яким він обіцяє бути в найближчі два місяці. Однак тривалі канікули позначилися на збільшенні партнерського спаму, частка якого становить близько 35%. Більш того, якщо збудуться прогнози фінансових експертів щодо глобальних проблем в економіці, то можна припустити, що з середини весни цей показник буде і далі рости.